5ASEC

Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2008

Ζεράρ Βοζέλ & Ναυσικά Χρονοπούλου: Πώς βρήκαν την επιτυχία μέσω του μοντέλου family business της 5aSec

Ένα κλασικό παράδειγμα οικογενειακής επιχείρησης είναι και αυτό του Ζεράρ και της Ναυσικά, δικαιοδόχος της 5àSec σε Ψυχικό και Μαρούσι.

5ASEC Ζεράρ-Ναυσικά

Γνωρίστηκαν στην Αφρική, όπου ζούσαν με τους γονείς τους, έζησαν 3 χρόνια στο Παρίσι και τα τελευταία 10 χρόνια κατοικούν μόνιμα στην Ελλάδα μαζί με τα τρία παιδιά τους, τον Γιαν 10 ετών, την Αλεξία 7 ετών και τη Σεβερίν 4 ετών. Ο Ζεράρ είναι Γάλλος και η Ναυσικά Ελληνίδα. Με σπουδές στο management ξενοδοχείων στη Γαλλία, ο Ζεράρ έχει εργασθεί σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες του Παρισιού και της Νίκαιας όπου κατείχε υψηλές θέσεις, ενώ η Ναυσικά έχει σπουδάσει αισθητική στη Γαλλία.

Τα πρώτα χρόνια της ζωής τους στην Ελλάδα δεν ήταν ρόδινα. Ο Ζεράρ δυσκολεύτηκε αρκετά να βρει δουλειά λόγω της γλώσσας. Η πρώτη του δουλειά ήταν σερβιτόρος σε catering. Βλέπετε είχε ανάγκη τα χρήματα καθώς είχαν ήδη το πρώτο τους παιδί και τα έξοδα έτρεχαν. Η Ναυσικά δοκίμασε να ανοίξει κάποιο ινστιτούτο αισθητικής αλλά δυσκολεύτηκε αρκετά καθώς το δίπλωμά της δεν αναγνωριζόταν στην Ελλάδα. Τρία χρόνια αργότερα και αφού είχαν αποκτήσει και το δεύτερο παιδί τους, εξακολουθούσαν να αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες. Έτσι σκέφτηκαν να δημιουργήσουν κάποια επιχείρηση όπου θα μπορούσαν να εργασθούν και οι δύο και η οποία θα μπορούσε να τους εξασφαλίσει ένα υψηλό εισόδημα. Στη συνέντευξη που ακολουθεί ο Ζεράρ και η Ναυσικά μοιράζονται μαζί μας τις εμπειρίες τους από τη μέχρι σήμερα επιχειρηματική τους δραστηριοποίηση ως δικαιοδόχοι της 5àSec.

 

Πώς προέκυψε η ιδέα να επενδύσετε στην 5àSec;
Ζεράρ: Αρχικά είχα σκεφτεί να ανοίξω ένα πλυντήριο αυτοκινήτων αλλά δεν ήμουν σίγουρος. Άρχισα λοιπόν να διερευνώ την αγορά του franchising. Ανάμεσα στις επενδυτικές προτάσεις που μου κέντρισαν το ενδιαφέρον ήταν και η 5àSec. Βέβαια εγώ γνώριζα πολύ καλά την 5àSec από τη Γαλλία, όπου ήταν ήδη πολύ μεγάλο όνομα και μάλιστα όταν ζούσα στο Παρίσι ήμουν πελάτης ενός στεγνοκαθαριστηρίου της αλυσίδας. Ήξερα καλά λοιπόν ότι πίσω από το όνομα 5àSecυπήρχε μια σοβαρή εταιρεία και διαισθάνθηκα ότι ήταν μια επένδυση που θα είχε μέλλον και στην Ελλάδα. Και δεν έπεσα έξω.
Αρχίσαμε λοιπόν να το σκεφτόμαστε και οι δύο πολύ σοβαρά. Βέβαια, η επένδυση ήταν λίγο πιο ακριβή από ότι είχαμε υπολογίσει, αλλά αυτό δεν μας πτόησε. Αρχικά, παρακολουθήσαμε από κοντά τη λειτουργία των εταιρικών καταστημάτων 5àSec στη Γλυφάδα και στην Καλλιθέα. Μας άρεσε το σύστημα λειτουργίας και το στήσιμο των καταστημάτων. Δεν σας κρύβω ότι εγώ ήμουν αυτός που πίεσε για την τελική απόφαση διότι η Ναυσικά ήταν κάπως διστακτική. Ήθελα να εκμεταλλευτώ το γεγονός ότι η 5àSecδεν είχε ανοίξει ακόμα πολλά καταστήματα και το θεώρησα μεγάλη ευκαιρία. Πίστεψα πραγματικά στη 5àSec. Έκανα, λοιπόν, μια έρευνα αγοράς όπου διαπίστωσα ότι τα παλιά στεγνοκαθαριστήρια είχαν πολύ πιο υψηλές τιμές από ότι ένα 5àSecενώ οι υπηρεσίες τους δεν είχαν καμία σχέση ούτε σε χρόνο παράδοσης, ούτε σε ποιότητα. Έτσι πήραμε τη μεγάλη απόφαση και ανοίξαμε ένα από τα πέντε πρώτα franchise καταστήματα της αλυσίδας.

Απ’ ότι φαίνεται, κάνατε πολύ καλό ποδαρικό για την αλυσίδα!
Ζεράρ: Ναι! Έτσι φαίνεται δεδομένου του ότι αυτή τη στιγμή έχει ξεπεράσει τα 100 καταστήματα!

Εργασθήκατε και οι δύο απ’ την αρχή στο κατάστημα;
Ζεράρ:
Τους τέσσερις πρώτους μήνες ήμασταν μόνο η Ναυσικά και εγώ στο κατάστημα. Τότε δεν είχε δημιουργηθεί ακόμα το εκπαιδευτικό κέντρο της 5àSec στη Μεταμόρφωση και εμείς εκπαιδευτήκαμε μέσα στα καταστήματα της εταιρείας στην Καλλιθέα και στη Γλυφάδα. Από κει και πέρα τις πρώτες μέρες λειτουργίας είχαμε έναν άνθρωπο της εταιρείας μέσα στο κατάστημα για να μας βοηθήσει σε θέματα λειτουργίας, υποδοχής του πελάτη κ.λπ.. Σίγουρα η βοήθεια που λάβαμε ήταν πολύτιμη τόσο στα πρώτα βήματα όσο και στη συνέχεια καθώς σαν νέοι και άπειροι που ήμασταν στην αγορά, δεν θα μπορούσαμε να διαχειριστούμε μόνοι μας τα διάφορα μικροπροβλήματα που προέκυψαν. Για οποιαδήποτε πρόβλημα τηλεφωνούσαμε στην εταιρεία η οποία μας καθησύχαζε και μας καθοδηγούσε στην κατάλληλη επίλυση.

Πότε χρειάστηκε να προσλάβετε προσωπικό;
Ζεράρ:
Τον Απρίλιο του 2002, όταν άρχισε να ανεβαίνει αρκετά η δουλειά προσλάβαμε μια υπάλληλο για σιδέρωμα. Τέλη Μαΐου προσλάβαμε και δεύτερη υπάλληλο, διότι η Ναυσικά ήταν ήδη έγκυος στο τρίτο μας παιδί και δεν μπορούσε πια να βοηθήσει στο κατάστημα. Από τον ένα μήνα στον άλλο, συνέπεσε πάρα πολλή δουλειά κι εμείς δεν ήμασταν προετοιμασμένοι για κάτι τέτοιο. Ομολογώ ότι δυσκολευτήκαμε αρκετά για να ανταπεξέλθουμε στον όγκο της δουλειάς αλλά τα καταφέραμε. Τον επόμενο χρόνο χρειάστηκε να προσλάβουμε και τρίτη υπάλληλο ως υπεύθυνη καταστήματος.

Πώς συνδυάζετε επαγγελματική και οικογενειακή ζωή;
Ναυσικά: Δεν είναι και τόσο εύκολο να εργάζεσαι με ένα μέλος της οικογένειάς σου. Κάποιες φορές, όταν υπάρχει πολλή δουλειά και έχουμε πολύ ένταση στο μαγαζί, είμαστε αρκετά στρεσαρισμένοι και αρπαζόμαστε με το παραμικρό. Υπάρχουν μέρες που ότι πω εγώ στο Ζεράρ ή ότι μου πει εκείνος θα το πάρουμε άσχημα. Σε γενικές γραμμές όμως δεν έχουμε πρόβλημα να δουλεύουμε μαζί και φροντίζουμε να ξεπερνάμε αμέσως κάθε μικροπαρεξήγηση.

Έχετε διαχωρίσει τους ρόλους σας μέσα στην επιχείρηση;
Ναυσικά: Ο Ζεράρ έχει αναλάβει τα οικονομικά και ότι έχει να κάνει με τη διαχείριση του προσωπικού. Εγώ εργάζομαι στο κατάστημα και μπροστά, στο κομμάτι της εξυπηρέτησης του πελάτη και πίσω στο εργαστήριο. Ουσιαστικά εγώ είμαι μια από τις υπαλλήλους του καταστήματος και επιδιώκω να είμαι φίλη μαζί τους. Πολλές φορές έχει τύχει να μου λένε τα προβλήματά τους πάνω στη δουλειά και εγώ με τη σειρά μου να τα μεταφέρω στο Ζεράρ και βρίσκουμε λύσεις. Ο Ζεράρ έχει πιο πολύ το ρόλο του αφεντικού μέσα στο κατάστημα ενώ εγώ είμαι πιο κοντά στους υπαλλήλους και προσπαθούμε να κρατάμε τις ισορροπίες όσο γίνεται.

Επιστρέφοντας στο σπίτι το βράδυ, εξακολουθείτε να μιλάτε για τη δουλειά ή προσπαθείτε να ξεφύγετε απ’ αυτήν;
Ναυσικά: Στις αρχές το μόνιμο θέμα συζήτησής μας ήταν 5àSec. Επιστρέφοντας στο σπίτι αναλύαμε τι είχε συμβεί κατά τη διάρκεια της ημέρας, τις εκκρεμότητες για την επόμενη κ.λπ. Κακά τα ψέματα, όταν έχεις δική σου επιχείρηση δεν γίνεται να φύγεις απ’ τη δουλειά και να μην την ξανασκεφτείς, όπως κάνει για παράδειγμα ένας απλός υπάλληλος. Απλά αυτό δεν πρέπει να γίνεται σε μεγάλο βαθμό γιατί καταντάει κουραστικό. Πλέον, με τρία παιδιά στο σπίτι, και να θέλουμε δεν έχουμε το χρόνο για να μιλήσουμε για τη δουλειά.

Δεδομένου ότι το ωράριο ενός 5àSecείναι 12ωρο, ποιος απ’ τους δυο σας ασχολείται με τα παιδιά;
Ναυσικά: Από φέτος πάνε και τα τρία μας παιδιά στο γαλλικό σχολείο στην Αγία Παρασκευή οπότε το πρωί είμαστε ελεύθεροι. Μέχρι πέρυσι που η Σεβερίν δεν πήγαινε ακόμα σχολείο ήταν δύσκολα γιατί έπρεπε να είναι κάποιος στο σπίτι μαζί της όλη την ημέρα. Είχαμε κάποια βοήθεια από τους γονείς μου, αλλά επειδή μένουν μακριά δεν μπορούσαν να έρχονται κάθε μέρα. Τώρα που λείπουν απ’ το σπίτι τη μισή μέρα, ο Ζεράρ πηγαίνει στο σπίτι πιο νωρίς και φροντίζει τα παιδιά ενώ εγώ επιστρέφω αργότερα.

Θα σας γυρίσω 5 χρόνια πριν. Πώς σας υποδέχτηκε ο κόσμος δεδομένου ότι το κατάστημα στο Μαρούσι ήταν απ’ τα πρώτα της αλυσίδας;
Ζεράρ: Σε όλους άρεσε το κατάστημα και εντυπωσιάζονταν από τις τιμές. Τους φαινόταν πολύ «σικ» να φέρουν τα ρούχα τους σε ένα τόσο προσεγμένο στεγνοκαθαριστήριο. Διότι στη 5àSecπροσφέραμε και προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερους χρόνους από τα συμβατικά στεγνοκαθαριστήρια και όλα αυτά σε πολύ χαμηλές τιμές (σχεδόν τις μισές).
Ναυσικά: Όταν μάλιστα τους έλεγα τις τιμές, οι περισσότεροι ρωτούσαν: «Μόνο για σίδερο ή και για το καθάρισμα;» Ή τους έλεγα το ρούχο σας θα είναι έτοιμο αύριο. Και απαντούσαν «Καλά, δεν βιάζομαι». Τους άρεσε πολύ και το σύστημα του μαγαζιού, το πώς έρχεται το conveyarage, που φέρνει τα ρούχα μπροστά, καθώς και το γεγονός ότι όλη η επεξεργασία του ρούχου γινόταν μέσα στο κατάστημα. Τους άρεσε επίσης το γεγονός ότι ο Ζεράρ είναι Γάλλος γιατί έλεγαν «Πάει με την εταιρεία. Πάει á sortie με την 5àSec!».
Πολύ σημαντικό για εμάς είναι ότι έχουμε πελάτες που μας εμπιστεύονται τα ρούχα τους απ’ την αρχή και κάθε φορά που παραδίδουμε ένα ωραίο ρούχο ξέρουμε ότι έχουμε κάνει καλή δουλειά και μας ευχαριστεί. Και όταν ο πελάτης λέει «Α! μπαίνουμε στο μαγαζί και μας αρέσει!», αισθανόμαστε πολύ καλά!
Ζεράρ: Πολλοί από τους μετέπειτα franchiseesτης 5àSecήταν είτε πελάτες μας, είτε άνθρωποι που είδαν το μαγαζί μας και το θεώρησαν μια ιδιαίτερα έξυπνη ιδέα, π.χ. ο franchiseeτων Βριλησσίων, της Λαμίας και άλλοι.

Πώς προέκυψε η ιδέα για δεύτερο κατάστημα;
Ναυσικά:
Επειδή είμαστε πολυμελής οικογένεια και όπως καταλαβαίνετε τα έξοδα είναι πολλά, σκεφτήκαμε να τονώσουμε το εισόδημά μας με κάποια ακόμη επιχειρηματική δραστηριότητα. Εφόσον ήμασταν ήδη μέλη μιας εταιρείας, γνωρίζαμε καλά το αντικείμενο, τις απαιτήσεις και τις προκλήσεις της δουλειάς και τους ανθρώπους και ήμασταν ευχαριστημένοι από το πρώτο μας κατάστημα, αποφασίσαμε να ανοίξουμε και δεύτερο 5àSec.
Ζεράρ: Μίλησα με τα στελέχη της 5àSec οι οποίοι με ενθάρρυναν να ανοίξω δεύτερη μονάδα και με προέτρεψαν να επιλέξω περιοχή. Αυτή τη φορά η αναζήτηση καταστήματος μας παίδεψε αρκετά και διήρκεσε σχεδόν ενάμιση χρόνο. Ωστόσο, ένας φίλος μου, ο οποίος τυχαίνει να είναι fδικαιοδόχος της 5àSec στο Χαλάνδρι, μου πρότεινε το κατάστημα στην οδό Τζαβέλλα, στο Νέο Ψυχικό, το οποίο άρεσε τόσο σε εμάς όσο και στην εταιρεία. Πήραμε έγκριση αμέσως, το κλείσαμε και προχωρήσαμε στο δεύτερό μας 5àSec. Το κατάστημα λειτούργησε το Δεκέμβριο του 2004 και σήμερα, δύο χρόνια μετά, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την απόδοσή του. 


"Δεν είναι πάντα εύκολο να εργάζεσαι με ένα μέλος της οικογένειάς σου. Κάποιες φορές, όταν υπάρχει πολλή δουλειά και έχουμε πολύ ένταση στο μαγαζί, είμαστε αρκετά στρεσαρισμένοι και αρπαζόμαστε με το παραμικρό. Υπάρχουν μέρες που ότι πω εγώ στο Ζεράρ ή ότι μου πει εκείνος θα το πάρουμε άσχημα.
Στις αρχές, επιστρέφοντας στο σπίτι το μόνιμο θέμα συζήτησής μας ήταν 5άSec. Πλέον, με τρία παιδιά στο σπίτι, και να θέλουμε δεν έχουμε το χρόνο για να μιλήσουμε για τη δουλειά. "

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ


Επισκευθείτε το blog Franchise Blog του κύριου Παναγιώτη Γ. Ρουσόπουλου, Γενικού Διευθυντής της THE FRANCHISE CO
επιδοτούμενα προγράμματα
Πανόραμα franchise 2015
Dale Carnegie Training Flash
franchise Excellence Center
Χρήσιμα links
Επισκευθείτε το Franchise Portal. gr
διεθνής ανάπτυξη
Εγγραφείτε στο newsletter μας
Facebook Twitter Linked In YouTube
RSS Feeds
Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα Προσθήκη αυτής της σελίδας στα αγαπημένα μου Εκτύπωση αυτής της σελίδας Κορυφή